Historie seznamky eDarling

Milníky historie eDarlingu

redakce, duben 2015

Historie seznamky eDarling


Historie a chronologie společnosti

Společnost Affinitas GmbH, která provozuje služby eDarling a SHOPAMAN byla založena v roce 2008 v Berlíně a patří k předním internetovým seznamovacím agenturám v Evropě.

Jejího úspěchu, ověřeného velkým počtem párů, které vyprávějí svůj příběh lásky, se podařilo dosáhnout díky vědeckým metodám a kvalitě zákaznického servisu.

2008: Společnost Affinitas je založena v Berlíně.

2009: eDarling se rozšiřuje do Francie, Rakouska, Švýcarska a Španělska.

2010: eHarmony, jedna z nejvýznamnějších seznamovacích agentur ve Spojených státech, se stává jedním z největších investorů společnosti. eDarling se rozšiřuje do Polska, Nizozemska, Švédska a Itálie.

2011: eDarling vítězí ve Španělsku v prestižní soutěži „Internetové stránky roku“ a získává tak nejvýznamnější ocenění, o jehož výsledku hlasují sami uživatelé. Rozšiřuje se do Ruska a Turecka.

2012: Uvedení eDarlingu do Norska, Belgie, České republiky, Mexika a Chile.


Obecné informace

eDarling má přibližně 13 milionů uživatelů na 25 evropských trzích: Austrálie, Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Chile, Irsko, Itálie, Jihoafrická republika, Kanada, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nizozemí, Norsko, Nový Zéland, Polsko, Rakousko, Rusko, Slovensko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Velká Británie a samozřejmě ČR.

Za méně než jeden rok se eDarling stal ve Španělsku vůdčí službou ve svém oboru. Podle studie Nielsen v roce 2010 je eDarling druhým nejnavštěvovanějším portálem využívajícím matchmaking (měřeno podle počtu unikátních uživatelů) a předčil tak konkurenční seznamky jako Meetic, Affinity a be2.

Průměrný profil uživatele na eDarlingu je svobodný člověk ve věku 36 let, který hledá trvalý vztah (nikoliv náhodilá setkání). 53% členů tvoří ženy a 47% muži. Více než 52% uživatelů má vysokoškolské tituly.


Seznamte se se zakladateli

Lukas BrossederLUKAS BROSSEDER

Lukas Brosseder vystudoval obchodní školu WHU Vallendar (Německo) a žil nějakou dobu v Argentině. Po dokončení MBA v Texasu (USA) začal svou kariéru jako strategický poradce. V roce 2008 založil s Davidem Khalilem seznamovací portál eDarling.

Co vás inspirovalo k založení internetové seznamky a víře ve vlastní úspěch?

Myšlenka založení eDarling přišla v době, kdy jsem cítil, že jsem připravený sám rozjet podnikání. V technologické firmě Rocket [Internet] jsem začal zvažovat možnost samostatného podnikání v oblasti seznamovacích agentur. Spolu s kolegou jsme provedli analýzu trhu a konkurence a přemýšleli, jak bychom to mohli dělat lépe než ostatní.

Dopracovali jsme ke službám jako doporučování vhodných partnerů a vymýšleli jsme funkce, které by zvýšily spokojenost zákazníků. Byli jsme velmi motivovaní, energičtí a plní přesvědčení, že můžeme bez obav vstoupit na trh. Výsledky ukazují, že jsme měli pravdu: sice jsme mohli zezačátku postupovat lépe, ale během těch několika let jsme mnohé zlepšili!

Jaký smysl má pro Vás eDarling na osobní úrovni?

eDarling je velmi důležitou součástí mého života. Investoval jsem do něj mnoho energie, ale na oplátku jsem také mnoho získal. Považuji za štěstí probouzet se každé ráno s vědomím, že jsem součástí skvělého týmu, který vytváří velmi pozitivní atmosféru a pomáhá lidem dosáhnout šťastného vztahu. To jsou věci, které mě opravdu těší, a jsem vděčný, že jsem měl příležitost takovouto firmu vybudovat.

David KhalilDAVID KHALIL

Po studiu obchodní administrativy na obchodní škole WHU Vallendar (Německo) pracoval David Khalil v různých zemích, například v Mexiku nebo Kanadě. Vrátil se do Německa, aby se připojil k Boston Consulting Group se sídlem v Mnichově. Později nastoupil do evropského týmu firmy Rocket Internet jako investiční manažer. V roce 2008 založil s Lukasem Brossederem seznamovací portál eDarling.

Jaké momenty byly v eDarlingu ty nejtěžší a které naopak nejkrásnější?

Nejtěžší moment byl, když jsme udělali chybu a spustili pro Německo zkušební členství, které automaticky přešlo na standardní členství. Byli jsme přesvědčeni, že nabízíme dobré služby, ale mnoho lidí ignorovalo Všeobecné obchodní podmínky. Přestože nabídka byla na webu pouze pět týdnů, dostali jsme stovky stížností, které poškodily naši značku, když byla na trhu ještě velmi krátce.

Přestali jsme nabízet tento typ předplatného a změnili nabídku bezplatného členství. Mnoho jsme se z této zkušenosti naučili a rozhodli se zaměřit na spolehlivost a transparentnost služeb pro naše zákazníky. Proto jsme také s dalšími třemi firmami, které se věnují internetovému seznamování, vyvinuli vlastní etický kodex S.P.I.N..

Pokud jde o dobré momenty, bylo jich již velmi mnoho: když se dal v roce 2009 dohromady první pár, narození prvního dítěte, internacionalizace… Nejlepší moment pro mě zatím byla naše reklamní kampaň s reálnými páry, které se poznaly díky našim stránkám. Natáčení kampaně s nimi byla intenzivní a vzrušující zkušenost, skvělý zážitek!

Jaké jsou budoucí plány eDarlingu?

Udržet se na trhu je stále velmi těžké, má přijít konsolidační proces, po kterém přežijí jen ty nejvýkonnější firmy, které nabízejí ty nejlepší služby. Na evropském trhu jsme velkým hráčem. Budeme dále zlepšovat kvalitu našich produktů, aby lépe vyhovovaly potřebám našich zákazníků. Jsem přesvědčen, že to bude klíčem k našemu úspěchu. Pro nejbližší budoucnost se snažíme zlepšovat naše mobilní aplikace, což je přirozená reakce na rostoucí využívání přenosných zařízení.

Christian VollmanCHRISTIAN VOLLMANN

Po absolvování obchodní školy WHU Vallendar (Německo) cestoval a žil nějakou dobu v Argentině. Jeho první práce byla v Alando.de (nyní eBay). Později přesídlil do společnosti Jamba, založil seznamku iLove a aktivně se podílel na tvorbě společnosti Magic Internet. Díky své zkušenosti s implementací několika start-upů se stal například investorem společnosti MyVideo. V roce 2008 se připojil k řízení eDarlingu.

Co Vás přimělo k zapojení se do projektu eDarling?

Před podáním návrhu připojit se k projektu jsem byl ohromen velkým týmem, jehož součástí bych se mohl stát. Měl jsem již zkušenost s prací v iLove, dalším matchmakingovém portálu, a chtěl jsem vytvořit nejlepší online seznamku na trhu. S Davidem a Lukasem jsme měli nejen společný cíl, ale i velkou energii a spoustu nápadů. Velmi rychle mě přesvědčili, abych s nimi do projektu šel. Přestože podmínky na trhu nebyly zcela příznivé, všichni, včetně týmu inkubátoru Rocket, měli stejnou motivaci. Na svůj úspěch jsme velmi pyšní.

Na co jste v eDarlingu nejvíce hrdý?

Výjimečný moment v prvních třech letech byla televizní kampaň s reálnými páry. Tehdy jsem byl na eDarling velmi hrdý. Setkání s páry během natáčení bylo velmi vzrušující a pomohlo mi na vlastní kůži poznat, jak šťastní jsou lidé, kteří se u nás seznámili. Jsem také velmi pyšný na kvalitu naší zákaznické péče. Domnívám se, že právě ona je klíčovým prvkem, který z nás učinil nejrychleji rostoucí online seznamku v Evropě.

Chcete-li se dozvědět více, navštivte také stránku o eDarling na Wikipedii.